דודי שמש בצפון

באילו מקרים ניתן להתקין דודי שמש בצפון הארץ ומתי זה לא אפשרי? וגם, איך אפשר לבחור דוד שמש שיהיה שימושי כמה שיותר, לאורך כל השנה?

דוד שמש הוא פתרון מצוין לחימום מים בכל בית. הפופולאריות שלו נובעת לא רק מתוך החוק המחייב התקנה של דודי שמש היכן שזה אפשרי, אלא גם ובעיקר מכיוון שהם חוסכים לנו הרבה מאוד כסף כי הם מפחיתים את צריכת החשמל החודשית.

בעקבות כך, התקנת דודי שמש בצפון היא עבודה נדרשת במיוחד, הן בבתים חדשים והן בבתים ישנים (אם עדיין לא הותקנו בהם דודי שמש כי הם נבנו לפני שהחוק נכנס לתוקפו).
אבל לצערנו, לא תמיד אפשר להתקין דודי שמש, והכוונה היא לבנייני מגורים. כאשר מדובר בבית של 5 קומות ו 20 דירות בערך, בדרך כלל הגג של הבניין מציע שטח מספיק רחב כדי להתקין דודי שמש לכל הדיירים. לעומת זאת, כאשר מדובר למשל בבניין של 14 קומות שבכל קומה יש 4 דירות, אין אפשרות להתקין דודי שמש כיוון ששטח הבניין קטן מדי ביחס לכמות הדירות שיש בו. והרי לא ייתכן שרק לחלק מהדיירים יהיו דודי שמש.
כך קורה שהתקנת דודי שמש בצפון אינה תמיד אפשרית, וחבל...


אם אתם בין ברי המזל שיש להם אופציה להתקין דוד שמש על גג הבניין שלכם, חשוב שתבחרו את הסוג הנכון והמתאים לכם. שימו לב לשם היצרנית ובחרו ביצרנית מובילה ואיכותית. כמו כן, שימו לב לנפח של מיכל הדוד כך שיוכל לספק מים חמים בכמות המתאימה לכם ולמספר הנפשות שגרות אתכם בדירה.